آموزش لایت مو

رنگ و مش مو دارای تکنیک های متعدد و متنوعی می باشد که مهمترین آن تکنیک لایت مو خواهد بود. این تکنیک به دسته های مختلفی از جمله هایلایت مو، لولایت مو، بالیاژ مو، آمبره، سامبره مو، سان لایت، مون لایت مو و کالر ملتینگ تقسیم می شود. تکنیک های رنگ و مش مو بسیار پرطرفدار بوده و امروزه در همه نقاط دنیا کاربرد فراوانی دارند. در این قسمت آموزش لایت مو، آموزش لولایت مو و آموزش حرفه ای هایلایت مو را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد. با مطالعه این مطلب می توانید به راحتی در خانه موهای خود و یا نزدیکانتان را هایلایت کنید و به استعداد خود در لاین رنگ و مش پی ببرید.

انتخاب آموزشگاه معتبر، تماس با مدرسین منتخب و گرفتن مشاوره های لازم از آنها در انتخاب مسیر مناسب برای شما بسیار تاثیرگذار می باشد. در آموزشگاه می توانید دوره های آموزش رنگ و مش مو را به طور کاملا تخصصی و با دریافت مدرک بین المللی، سپری کنید.

لایت مو چیست؟

لایت مو دخترانه یکی از تکنیک های رنگ و مش کردن مو است و در واقع به معنی ایجاد خطوط تیره (لولایت) و یا روشن (هایلایت) در مو و به اصطلاح مش کردن مو است. که با استفاده از ابزاری مانند کلاه، فویل و یا دیسک انجام می شود. در این تکنیک، برای رنگ و مش کردن مو و ایجاد خطوط تیره و یا روشن در مو، از مواد دکلره استفاده می شود. در نهایت رنگ مورد نظر با رنگساژ بر روی موها نمایان می شود. آموزش لایت مو به دسته های متنوعی تقسیم می شوند که مهمترین آنها هایلایت مو، لولایت مو و بالیاژ مو است.

هایلایت مو
هایلایت مو یکی از قدیمی ترین روش های رنگ و مش کردن مو است، که برای موهای تیره کاربرد دارد. بدین ترتیب که موی تیره با خطوط روشن، هایلایت و رگه های روشنی در بین موهای تیره ایجاد می شود. هایلایت در واقع مهمترین نوع آموزش لایت مو است که طرفداران زیادی دارد و بیشتر افرادی که قصد رنگ و مش کردن مو های خود را دارند، این روش را انتخاب می کنند.

آموزش لولایت مو
لولایت یکی دیگر از روشهای رنگ و مش کردن مو با استفاده از تکنیک لایت مو است که نحوه کار آن دقیقا مانند هایلایت است. با این تفاوت که در این روش بر عکس هایلایت خطوط و رگه های تیره بر روی موهای روشن ایجاد می شود. افرادی که دارای موهای روشن هستند با استفاده از این روش می توانند موهای خود را مش کنند.

بالیاژ، آمبره و سامبره
بالیاژ مو، یکی دیگر از روش های رنگ و مش مو بوده که خود به دو روش آمبره و سامبره مو تقسیم می شود. از بالیاژ مو به عنوان هایلایت سه بعدی نیز یاد می شود و یکی از پرطرفدارترین تکنیک های لایت به شمار می رود. این روش لایت کردن مو بدون نیاز به کلاه و یا فویل انجام می شود. به دلیل نحوه انجام کار و فاصله رنگ با ریشه سر، نتیجه نهایی به شکل خاصی، زیبا و دوست داشتنی است. اگر به این روش علاقه مند هستید، می توانید مطلب تخصصی آموزش بالیاژ را مطالعه نمایید.

آموزش تخصصی سان لایت و مون لایت

سان لایت یکی از روشهای لایت کردن مو است که برای افراد با موهای روشن کاربرد دارد. در این روش تکه هایی از مو جدا می شود و به رنگ بلوند و روشن تر از زمینه مو درمی آید. به عبارتی به ایجاد طیف روشن تر در زمینه روشن، سان لایت گفته می شود. در روش سان لایت قسمت بالای سر از جایی که مو روییده تا تاج سر، روشن تر از موهای زیرین فرد می شود. از این روش برای رنگ و مش کردن مو های تیره نیز استفاده می شود. مون لایت نیز یکی از تکنیک های لایت است که با همان روش سان لایت انجام می شود، با این تفاوت که قسمت بالای سر، تیره و موهای زیرین فرد، روشن می شود.

مراحل آموزش لایت مو

همان طور که گفتیم مهمترین روش های رنگ و مش کردن مو با استفاده از لایت مو، هایلایت و لولایت مو است. نحوه انجام کار در این دو روش یکسان است و تنها رنگ رگه های ایجاد شده و نتیجه نهایی متفاوت خواهد بود. اگر یکی از این روشها را یاد بگیرید، دیگری را نیز می توانید به راحتی انجام دهید.

مرحله اول
برای شروع کار، ابتدا موهای پشت سر، کنار سر و جلو سر را تقسیم کنید و با گیره ببندید. الف) اگر می خواهید لولایت کنید باید رنگی را انتخاب کنید که نسبت به زمینه اصلی مو، ۲درجه تیره تر باشد. در روش لولایت از رنگ های طبیعی استفاده می شود. توجه داشته باشید، دسته های مو در رنگ و مش کردن مو به روش هایلایت و لولایت باید نازک باشد. ب) اگر می خواهید هایلایت کنید، دکلره باید بین ۲ تا ۴ درجه روشن تر از رنگ زمینه مو مشتری باشد

مرحله دوم
لایه های موی جدا شده را در فویل قرار می دهیم و سپس رنگ آمیزی را شروع می کنیم. در این مرحله با توجه به خواسته و سلیقه مشتری، نوع لایتی که می خواهد بر روی موها اجرا کنید. موها باید به صورت کامل از بالا تا پایین به مواد آغشته شوند، این کار را تا جایی تکرار کنید که دیگر دسته های نازک مو باقی ن
ماند. هر دسته مویی را که در فویل می گذارید و رنگ می کنید باید به آرامی با فویل بپوشانید و جمع کنید. برای ثابت کردن فویل ها می توانید از گیره های مخصوص استفاده کنید.

مرحله سوم
زمانی که تمامی دسته های مو را رنگ کردید، باید منتظر بمانید تا موها رنگ بگیرند. مدت زمان رنگ گرفتن موها بسته به نوع رنگ، جنس موها و رنگی که می خواهید در نهایت به آن برسید، متفاوت خواهد بود، به همین دلیل باید هر ۵ دقیقه یکبار موها را چک کنید تا ببینید به پایه مورد نظر رسیده یا خیر. این مرحله از رنگ و مش کردن مو بسیار مهم است چون اگر زود فویل ها را باز کنید به رنگ مورد نظر نمی رسید و اگر دیر باز کنید، احتمال آسیب
دیدن موها بسیار زیاد است. پس از اینکه مو به پایه ای که مد نظر دارید، رسید باید فویل ها را باز کنید و موها را با آب کاملا سرد بشویید و به آن نرم کننده بزنید.

مرحله چهارم
آخرین مرحله از رنگ و مش کردن موها با تکنیک هایلایت، رنگساژ کردن موهای شسته شده با استفاده از رنگ مورد نظر مشتری است. اگر از هایلایت و لولایت به صورت همزمان استفاده کنید، نتیجه نهایی به صورت سه بعدی و بسیار زیبا می شود.

یک آرایشگر حرفه ای وظیفه دارد به مشتری خود در مورد انتخاب رنگ مناسب مشاوره دهد. اگر رنگ انتخابی با رنگ پوست مشتری فاصله زیادی داشته باشد، نتیجه کار به هیچ وجه راضی کننده نخواهد بود. معمولا رنگ های تیره برای فصول سرد و رنگ های روشن برای فصول گرم سال مناسب هستند و پیشنهاد می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *