آموزش رنگ و مش مو

آموزش رنگ و مش مو به طور تخصصی دارای فرمول ترکیب رنگ ها، رنگ ساژها، چگونگی ریموو موهای تیره بدون آسیب می باشد که در این میان آسیب نرساندن به مو از اهمیت بسیاری برخوردار است. با آموزش تخصصی ترکیب رنگ ساژهای معجزه آسای ضد قرمزی و ضد نارنجی، می توانید از موهایی با رنگ زیبا و براق  برخوردار باشید. آشنایی با مواد روز دنیا و پودرهای دکلره با کیفیت در الویت آموزش رنگ و مش مو به طور حرفه ای قرار دارد. در پایان آموزش با توجه به قبولی در آزمون به هنرجویان دو مدرک بین المللی در لاین آموزش رنگ و مش مو ارائه می شود.

آموزش رنگ و مش مو

روش های متفاوت رنگ و مش مو:

رنگ و مش مو به روش های مختلف انجام می شود که در هر یک از این روش ها ترکیب رنگ ها و تکنیک های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. بالیاژ مو، آمبره مو، سامبره مو، هایلایت طبیعی، مش کردن مو، کالر ملتینگ و هاف لایت روش های متفاوت رنگ و مش مو هستند که در ادامه به بررسی هر یک از این روش ها خواهیم پرداخت.

بالیاژ مو:

به دلیل اینکه در این تکنیک از فویل استفاده نمی شود، روش طبیعی تری برای رنگ و مش مو محسوب می شود. اگر از افرادی هستید که ریشه ای را که رشد کرده به موقع رنگ نمی کنید، بهتر است برای زیبایی موهای خود از روش لایت مو استفاده کنید، چرا که ناچار به ترمیم رنگ ریشه نخواهید بود.

پیشنهاد می شود که روی زمینه موی طبیعی خود لایت را انجام دهید تا با رویش ریشه ی مو، زیبایی لایت موهای شما باقی بماند.

آمبره مو:

در این سبک موها از ریشه با رنگ تیره آغاز می‌شوند و هر چه به ساقه مو نزدیک می شویم مو روشن تر می شود خوبی روش آمبره این است که در قسمت پایین، ساقه مو رنگ می شود و ریشه مو آسیب نمی بیند و مشتری ما رنگ روشن آمبره را می پسندد باید ساقه مو دکلره شود. سپس بر اساس رنگ مورد نظر مشتری موها را رنگ کنیم.

سامبره مو:

این تکنیک ترکیبی از آمبره و بالیاژ است که به سبک آمبره رنگ مو انجام می شود. با این تفاوت که در روش سامبره تفاوت رنگ ریشه و ساقه کمتر است و ساقه ها رنگ ملایم تری نسبت به سبک آمبره دارند.

هایلایت طبیعی:

در این روش تفاوت رنگ زمینه مو و هایلایت کم است و برای هایلایت اگر موها را تا سه پایه بدون دکلره روشن کنیم موها بدون آسیب هایلایت می شوند و به صورت طبیعی سایه هایی بین مو ایجاد می شود.

مش کردن مو:

زمینه مو تیره است و مش ها شش یا هفت درجه روشن تر می شوند. برای مش حتماً باید موهایی را که در نظر گرفته ایم دکلره کنیم و این سبک را اگر تکه های ریز و سوزنی مورد پسند باشد با کلاه مش انجام می دهیم و چنانچه مشتری ما تکه های درشت مش را دوست داشته باشد از فویل و دیزیبل (نایلون مخصوص مش) استفاده می کنیم.

کالر ملتینگ:

روش آمبره و سامبره را حداقل با سه رنگ به کار می بریم‌. در این روش انتخاب رنگ ساقه و ریشه به سلیقه مشتری است و الزامی ندارد که مو از ریشه با رنگ تیره باشد. در کالرملتینگ زمینه موهای فرد روشن است و مواد تیره را ما بر روی ریشه کار می کنیم.

هاف لایت:

ساقه مو (نوک مو) را به صورت منظم و یکدست یا به صورت یک ردیف در میان با توجه به سلیقه مشتری حداکثر تا ۱۰ سانت با رنگهای فانتزی زیبا یا بلوند رنگ آمیزی می کنیم. موها را کامل به دو دسته مساوی تقسیم بندی می کنیم. در این روش از رنگ و مش مو، باید قسمت بالای سر تا پایه ۷ یا ۸ روشن شود و قسمت پایین موها، باید با رنگ تیره (رنگ دلخواه مشتری) رنگ آمیزی شود. در صورتی که موها در قسمتی که رنگ روشن دارد کمی خورد و حالت فارا کوتاه و کوپ داشته باشد، رنگ مو جلوه بیشتری پیدا می کند.

چه رنگ مویی برای چه چهره ای مناسب است؟

قبل از اینکه تصمیم به رنگ موهایتان را دارید، بهتر است علاوه بر اینکه به رنگ موی مورد علاقه خود فکر کنید، به این نکته توجه داشته باشید که این رنگ مو مناسب پوست چهره ی شما باشد. در ادامه رنگ مو مناسب برای پوست چهره شما را معرفی کرده ایم تا شما بتوانید راحت تر و با آگاهی بیشتر تصمیم بگیرید و نتیجه مورد نظر خود را مشاهده کنید.

  1. چهره هایی با پوست سفید و روشن:رنگ های بلوند(دودی)، خاکستری و صدفی، هایلایت فانتزی قرمز و آبی مورد استفاده می باشد.
  2. چهره هایی با پوست سبزه:رنگ موهای فندقی، مسی، شرابی و شاه بلوطی آنها را بسیار جذاب می کند.
  3. چهره هایی با پوست برنزه و گندمی:رنگ های کرم، فندقی، قهوه ای، عسلی و صورتی برای چهره شان مناسب است.
  4. چهره هایی با پوست سرخ و سفید:موهای زیتونی تیره، قهوه ای تیره و کرم جلوه خاصی به چهره شان می بخشد.

برای نگهداری بهتر از موهای رنگ شده می توانید مقاله نکات مراقبت موهای رنگ شده را مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *