آموزش ویتامینه مو

آموزش ویتامینه مو یک نیاز مهم در زمینه نگهداری مو بوده که البته این امر در مورد موهای رنگ شده از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. استفاده مستمر از مواد شیمیایی و شوینده های دارای سولفات باعث از بین رفتن استحکام و رطوبت مو می شوند. ویتامینه کردن موها، فولیکول های مو را تقویت می کند و عوامل موثر در ریزش مو را کاهش می دهند و در تسریع رشد مو تاثیر دارند. آموزش ویتامینه مو را بر اساس نوع مو خود پیگیری کنید. اگر به عنوان یک حرفه و شغل به آن نگاه می کنید، می توانید در کلاس های آموزش ویتامینه مو در آموزشگاه هنرهای زیبایی مهناز قبادی مراجعه کنید.

انواع روش های مختلف ویتامینه مو

  • ویتامین های مو خوراکی (میوه ها، مغزها، گوشت و دارو)
  • ویتامین های مو غیر خوراکی (ماسک مو و ویتامینه)

همانطور که در بالا گفته شد، ویتامینه کردن مو به دو صورت انجام می شود اما ویتامینی که مستقیم بر روی موها قرار گیرد، تاثیر بیشتری خواهد داشت. بین ویتامین های مورد نیاز بدن، ویتامین ب در مقاومت مو برای مقابله با عوامل خارجی بسیار موثر است. وجود این ویتامین در هر دو صورت خوراکی و یا غیر خوراکی به فرم دادن موها کمک می کند و حالتی زیبا به موهای شما می بخشد. ویتامین های مو با نفوذ به کورتکس مو به ترمیم موهای آسیب دیده کمک می کنند. بهترین طول زمان درمان، ۶ ماه است.

دلایل ضعیف شدن موها و نیاز به آموزش ویتامین مو

  • عوامل مکانیکی (سشوار و اتو مو)
  • عوامل شیمیایی (رنگ کردن، دکلره و صاف کردن)

سوالاتی که ممکن است در ذهن شما وجد داشته باشد را عنوان کرده و به هر یک پاسخ داده ایم.

فرق بین ویتامینه مو با کراتینه و بوتاکس در چیست؟
موهای خشک، وز و آسیب دیده هیدراته و بدون آب می شوند. در ویتامینه های مو، مایعی به نام سی ام سی است که موجب مقاومت و ترمیم موها و باعث درخشش و شادابی موها می شود.

چگونه مو خود را در منزل ویتامینه کنیم؟
برای ویتامینه کردن مو در خانه، پس از شامپو زدن، ویتامین را به تمام قسمت های مو، ریشه و ساقه بمالید. ۳ تا ۵ دقیقه به صورت آرام و دورانی سر را ماساژ دهید. برای تاثیر بیشتر ویتامینه‌ مو می توانید کلاهی نایلونی را به مدت۲۰ دقیقه بر روی سر قرار دهید. گرما و بخار حمام، عواملی تاثیرگذار در جذب بهتر ویتامین مو می باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *