آموزش کاشت ناخن با ژل

آموزش کاشت ناخن با ژل یکی دیگر از شاخه های آموزشی این هنر زیبایی می باشد که هنرجویان در آموزش کاشت ناخن فرا خواهند گرفت. این شاخه از کاشت ناخن در همه جای دنیا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. نکته بسیار مهم در این روش کاشت ناخن، استفاده از مواد ژل می باشد که نسبت به مواد پودر حساسیت های پوستی و تنفسی کمتری را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل بسیاری از بانوان، کاشت ناخن با ژل را در مقایسه با کاشت ناخن با پودر ترجیح می دهند. معایبی که در بالا به آن اشاره شد، هم برای خانم های ناخن کار و هم برای مشتریان مورد اهمیت است. افرادی که به عنوان شغل، کاشت ناخن را برای آموزش انتخاب می کنند، به آموزش کاشت ناخن با ژل تمایل بیشتری نشان می دهند تا آسیب کمتری در هنگام کار متوجه آنها باشد.

انواع ژل در کاشت ناخن با ژل

  • ژل های سخت (hard gel)
  • ژل های نرم (soft gel)

تفاوت ژل های سخت و ژل های نرم در کاشت ناخن با ژل

هارد ژل ها یا همان ژل های سخت، پس از گذاشتن مواد روی ناخن باید سوهان کشی شوند. این نوع ژل به طور معمول دارای ظرف هایی به شکل کاسه ای و تیره هستند به طوری که اخل ظرف قابل دیدن نیست. این نوع ظرف، مانع عبور نور به داخل ظرف شده که تا از خشک شدن و از بین رفتنن مواد ژل جلوگیری شود. اما ژل های سافت یا همان ژل های نرم پس از گذاشته شدن روی ناخن، نیازی به سوهان کشی نخواهند داشت. ظرف سافت ژل ها اغلب، حالت لاکی داشته و به ندرت ظرف های کاسه ای شکل دارند. گاهی در برخی از ژل های اکلیلی و شاین دار که جایگزین لاک ژل ها هستند، ظرف های کاسه ای دیده می شود. انواع تاپ ژل ها، لمینت و انواع ژلیش ها در دسته سافت ژل ها قرار دارند که نیاز به سوهان کشی ندارند.

بیشتر افرادی که در ایران کار کاشت ناخن انجام می دهند کاشت پودر را انجام می دهند. چرا که از نظر اقتصادی، مواد پودر ارزان تر از مواد ژل می باشد و همین موضوع باعث وسوسه شدن مشتریان در انتخاب نوع کاشت ناخن خود می شوند. اگر مشتریان آگاهی لازم را داشته باشند و بدانند که کاشت ژل راحت ‌تر و بدون آسیب انجام می‌شود، حتماً کاشت ژل را ترجیح می دهند.

آموزش کاشت ژله ای ناخن

در کاشت ناخن با ژل حتما باید فورمر را جایگزین تیپ ناخن کنیم. به کار بردن تیپ مانع از خشک شدن مواد ژل در کاشت ژل فرنچ روسی و کاشت گریم ژل می شود. زیرا در آموزش کاشت های روسی از ژل های رنگی و تیره ای که سطح ناخن را پوشش می دهند استفاده می کنیم.

نکاتی در مورد کاشت ناخن با ژل

مواد کاشت ژل، به دلیل متریالی که دارد به راحتی سوهان‌ کشی شده و احتمال هواگیری در این شاخه از کاشت ناخن وجود نخواهد داشت. مواد کاشت ژل، نسبت به نورعکس العمل نشان می دهند و سریع سفت و سخت می شوند. بنابراین برای خشک کردن کاشت های ژل و همین طور ژلیش ها نیاز به دستگاه ال ای دی یا یو وی می باشد تا مواد ژل روی ناخن را خشک کنیم. بهترین دستگاه ال ای دی ۴۸ وات می باشد که خیلی سریع مواد ژل را خشک کرده و باعث بالا رفتن مدت زمان ماندگاری کاشت ناخن با ژل می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *