آموزش بالیاژ مو

بالیاژ، آمبره و سامبره از تکنیک ها و روشهای جدید تغییر رنگ مو هستند که در لاین آموزش رنگ و مش کردن مو قرار دارند. در سراسر دنیا خانم ها، از این تکنیک های رنگ و مش کردن مو استقبال می کنند و به راحتی می توانند موهای بلند و کوتاه خود را هایلایت کنند. در این روش ها معمولا از فویل استفاده نمی شود و اگر موها سفید باشند، بالیاژ، آمبره وسامبره می تواند روش خوبی برای هایلایت کردن موهایتان باشد.

با استفاده از این تکنیک ها، علاوه بر اینکه از رنگ و مش کردن مو به صورت دائم رهایی می یابید، چهره ای بسیار شیک و مدرن خواهید داشت. در این مطالب قصد داریم رنگ و مش کردن مو را با استفاده از روش های تکنیکی بالیاژ مو آموزش دهیم. جهت آموزش رنگ و مش کردن مو با مدرک بین المللی، با مجموعه رنگ و مش مو در تماس باشید و جواب سوالات خود را دریافت کنید. تا بتوانید به صورت حرفه ای به این کار بپردازید و از این طریق کسب درآمد کنید.

بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ مو یکی از روش‌های پرطرفدار در زمینه هایلایت و رنگ و مش کردن مو است که اولین بار توسط آرایشگران فرانسوی بیش از نیم قرن پیش اختراع شد. بالیاژ مو های کوتاه و بالیاژ روی موهای مشکی به راحتی بدون نیاز به فویل قابل اجراست. اگر به خوبی آن را بیاموزید، برای آمبره، سامبره کردن مو و بالیاژ پوشینگ نیز می توانید از آن استفاده کنید.

نکات مهم بالیاژ مو

  • رنگ ریشه مو تیره است (برخلاف هایلایت) و ساقه و نوک موها روشن می شود و این موجب می شود تا به ریشه و پیاز مو آسیب کمتری وارد شود. همین موضوع یکی از دلایل محبوبیت رنگ و مش کردن مو به روش بالیاژ مو می باشد.
  • بالیاژ کلمه فرانسوی است و در لغت به معنای، مش کردن در هوای آزاد است. ولی برای رنگ و مش کردن مو به این سبک، از فویل نیز می توانید استفاده کنید.

مراحل تخصصی آموزش بالیاژ مو:

برای بالیاژ مو به ابزار و مواد خاصی نیاز نداریم و خمه آنچه که لازم است، قابل دسترس می باشد. بالیاژ نسکافه ای، بالیاژ دودی و بالیاژ زیتونی بسیارجذاب و زیبا هستند. نحوه اجرای بالیاژ مو را در زیر آورده ایم:

  • مرحله اول تقسیم بندی موها است که باید به صورت خطی رفت و برگشتی با استفاده از برس رنگ روی موها بکشید. دقت داشته باشید که نوک مو را تا اواسط مو، با مواد دکلره کاملا بپوشانید.زمانی که تمام ساقه مو را به مواد دکلره
  • آغشته کردید، باید هر چند دقیقه یکبار، درجه روشن شدن مو را چک کنید و مراقب باشید مواد دکلره مو را نسوزاند. معمولا رنگ پایه ۹ و ۱۰ برای تکنیک بالیاژ مناسب است.
  • در برخی موارد برای زیباتر شدن کار، می توانید لایه های نازکی را از نزدیک ریشه جدا کرده و به سمت نوک مو، مواد دکلره بزنید. نتیجه این کار بعد از سشوار کردن مو به شکل سایه ظاهر می شود.
  • بعد از اینکه مواد دکلره به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه (بسته به جنس مو)، روی موی مشتری ماند، باید موها را بشویید و مرحله رنگساژ مو را آغاز کنید. در این مرحله رنگ مناسب با توجه به رنگ مو، پوست و همچنین سلیقه مشتری انتخاب می شود.

نکته مهم: برای رنگساژ مو بعد از انجام دکلره و رساندن مو به پایه ی مورد نظر، می توانیم برای بالیاژ مو از رنگ دودی، نسکافه ای، زیتونی و رنگ کاراملی که از پر طرفدارترین بالیاژهاست استفاده کنیم.

توجه داشته باشید، در  آموزش رنگ و مش کردن مو با تکنیک بالیاژ، هر دسته مویی که جدا می کنید باید در خلاف جهت دسته قبلی که رنگ کرده اید، باشد. در روش بالیاژ، مو باید کاملا به رنگ آغشته شود و برای این کار می توانید رنگ را با استفاده از دست به سمت بالا روی مو ماساژ دهید. البته افراد تازه کار برای راحتی انجام بالیاژ و تمیزی کار، می توانند از چسب دکلره و کاورهای پلاستیکی نازک نیز استفاده کنند. در صورت استفاده از فویل، هر لایه مویی که جدا می کنید را باید قبل از دکلره کردن حتما پوش داده و موهای باقی مانده را در فویل قرار دهید و رنگ کنید.

پوش دادن موها در بالیاژ مو:

بخشی از موها را جدا می کنیم و آن قسمت از مو مورد نظر را به صورت عمودی در دست می گیریم و از نوک مو به سمت ریشه با شانه می کشیم. قسمت هایی از مو جمع می شوند و قسمت هایی در دست خودمان باقی می ماند، در اصطلاح پوش می خورد و موهای باقی مانده را مواد می زنیم.

حجم مویی که برای رنگ و مش کردن مو در این روش در نظر می گیرید و همچنین فاصله رنگ از ریشه، بستگی به سلیقه مشتری و اینکه تا چه اندازه می خواهد موهایش روشن شود، دارد. همان طور که گفتیم برای ابتدای کار می توانید از فویل جهت بالیاژ مو استفاده کنید، زمانی که حرفه ای و مسلط شدید، آزادانه و بدون فویل می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. از آنجایی که در رنگ و مش کردن مو به سبک بالیاژ از مواد دکلره استفاده می شود، برای نگهداری و مراقبت از موی بالیاژ شده باید به مشتری توصیه کنید که از مواد آبرسان و نرم کننده و شامپوهای مخصوص موی رنگ شده استفاده نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *